ارحلي




معلش اتأخرت تاني بس والله بسبب ان السنترال غير في الارقام وغير في الدنيا وبهدلنا خالص ومعلش احنا بنتغيّر وان شاء الله تأخير مش هيتكرر مع ان المشكلة مازالت قائمة بس انا مش هسكت برضه امال هما عملوا السيبر ليه




ارحلي





ارحلي من فكري ووجداني...... ارحلي ولترحل امالي



فري من قلبي دون تعثر...... فري عزيزتي دون سعال



لاتنتظري فالدم ثائر هاهنا...... وعندها سأكون انا الجان



ارحلي فبئساً كم احببتك....... بئساً كم حبك أعياني



كنت لأحارب من اجلك....... ولكنك ضيعت نضال




كنت لأتوسل ارضائك....... والآن لست بمبال



كانت همساتك زيفاً....... وكنت دوماً تتعال



ارحلي كم ثمنك بخساً....... ولست بمضيع اموالي



اتسائل كم حطمتي قلوب........ ولتجيبي انتِ من التالي؟



ولكن فلتعلمي يامرأة....... القلوب ليست كمواني



والقلب قلب واحد....... ليس كالأعين عينان



والظلم يلاحقه العدل....... كما الليل يلاحقه نهار



فلتبحري بسفينتك وحدك....... وليدمع قلبك فكم ابكاني ؟



ارحلي وتعلمي من عفوي....... فوجومك كان بإمكاني
33 Responses
  1. walaa Says:

    عندما يكون الحبيب مستهتر بمشاعر خبيبه
    فى هذه اللحظه يرفض القلب والعقل ابقاء هذا الانسان لانه لايستحق هذا الحب
    انه قلب لا يعرف الحب انه انسان فقد متعالى يريد ارضاء غروره
    فلا يستحق هذه المشاعر النبيله
    اذا فليرحل وصدقنى دون عناء لانه بهذه المشاعر القاسيه بيقتل الحب بيده
    تحياتى لك ولاء


  2. walaa Says:

    ثانيا بقى بالنسبه للموضوع اللى حضرتك كلمتنى فييه
    انا مش زعلانه ادما الانسان بيعبر عن رأيه فى منتهى الاحترام اييه اللى يزعل ومش لازم اللى احنا نتفق لا بالعكس لازم نختلف كل واحد بيبقى عايز يوصل اللى جواه ديه مفهاش حاجه تزعل ادما باسلوب مؤدب
    ثانيا حضرتك احنا مش بنتكلم وبس والله احنا عاملنا اللى فى وسعنا
    حضرتك لو قرأت اول تعليق عندى حتلاقى
    احمد الجيزاوى حاطت ارقام تليفون للتبرع للاخوانه فى غزه حضرتك لو تحب تتبرع ادخل خد ارقام التليفوانات من عندى
    ثانيا بعض المدونين عملت رحله الى رفح يوم الجمعه القادم لمناصرة اخوانا فى غزه لو تحب ان حضرتك تروح ابقى بلغ الجيزاوى هو عنده التفاصيل
    ثالثا حضرتك احنا عملنا كونفرنس كبييير حضره مجموعه كبيييره قوى من المدونين وقلنا احنا لازم نعمل حمله احتجاجيه على النت لمناصرة اخواننا فى غزه ونعمل كمان مظاهره على النت لان دى امانه فى ايدينا المفروض اللى احنا نستغلها لناصرة اخواننا
    انا اسفه للاطاله بس انا عرفت ان حضرتك كنت غايب من فتره فحبيت اعرف حضرتك اللى حصل
    حضرتك لو تحب تشارك او تتبرع كل التفاصيل عندك فى اول تعليق على المدونه بتاعتى
    وشكرا على روح حضرتك العاليه دى اللى انت مش عايز تتكلم وخلاص على فكره انا موفقاك قوى واحنا فعلا لازم نتحرك ونعمل حاجه وانا اؤيد صوتى لصوتك


    اسفه للاطاله مره اخرى
    ولاء


  3. السلام عليكم

    أهلا بعودتك مرة أخرى
    فالمكان مكانك
    و أت تصل متأخرا خير من أن لا تصل
    ....................
    :)

    اتعبني ما كتبت
    القراف
    الهجر
    و انتهاء الحب
    فعلا اتعبتني هذه الكلمات
    اغلب من أقرأ لهم عاشوا و كتبوا عن الحب الضائع

    هل سبب كتاباتهم عدم وجود الحب
    ام ان الحب فقد معناه ؟

    اتعبني ما كتبت

    لكن اسعدني انك سامحت

    سلامي


  4. appy Says:

    حمد الله على السلامه
    بس قوليلى انتى تبع سنترال ايه وانا اضربهم لكى وبعدين ما صحيح السيبر موجود اهو
    واخير انسى اللى بينساك بس مش اكتر


  5. Anonymous Says:

    الناس شكلهم بيحبوك اوي على العموم الموضوع ده اخيرا فهمته اصل انا كان عندي امتحانات والحمد لله خلصت على خير الموضوع جامد جدا بس في اعتراض مينفعش تكتب مقدمة ملهاش علاقة بالموضوع وبعدين تقوم مدخلنا على الشعر على طول عشان مش بعرف انسجم في الموضوع وخلاص بس الموضوع جامد تحياتي
    منتظرة النتيجة وادعولي


  6. bRoBaGaNdA Says:

    حبيبى يا ابو احمد طبعا انت عارفنى بحب انجز والخص عشان الحياة قصيرة وده معناه انى مش هقلك رأييى مرتين لأن انا اساسا اول واحد سمعتها منك فى التليفونوده طبعا مش بمزاجك ...ده بالجزمة :)المهزحلوة اوى واحلوت اكتر لما شفتها مكتوبة واكيد انت عارف ليه كيب جوينج يا معلم


  7. WhItE HeArT Says:

    شكرا ليكي ياولاء سواء لردك او ملحوظتك اللي مااخدتش بالي منها تماما وبالتوفيق ان شاء الله


  8. WhItE HeArT Says:

    القلب الكبير

    اسف ان كلماتي فيها حزن وفراق لكن ليس لي الا ان اكتب افكار تطاردني وتحاصرني فينطلق القلم ليسطر ماقد يزيح تلك الافكار المزعجه

    تحياتي لحضرتك


  9. WhItE HeArT Says:

    آبي

    اهلا بيكي دايما وبعدين انا ولد والله وبيتهيألي مكتوب ده في البروفايل بتاعي اما بالنسبة للسنترال فالحمد لله المشكلة اتحلت

    تحياتي


  10. WhItE HeArT Says:

    المقدمه مكانتش مقدمه دي بس اعتذار اما الموضوع الحمد لله انه عجبك وتحياتي ليكي


  11. WhItE HeArT Says:

    هههههههههههههه شريف حبيب قلبي

    كويس ان عرفت توصل لبلوجتي انا فكرتك نسيتها ياراجل وبعدين الالفاظ سعد ياعمونا الحمد لله الموضوع عجبك وانا هكيب جوينج متقلقش


  12. buffy Says:

    nice post a7sn 7aga lma ykon elwa7ed fe mw2f da3ef bass dh by5leh so strong


  13. احسنت مشكله كبيره ان يكون الحبيب مستهتره يتلاعب بالمشاعر والاحساس فعندها لابد من فتح باب القلب على مصرعيه ليخرج منها دون بكاء عليه


  14. دوحة Says:

    ارحلى
    جميلة كلماتك اكيد
    وعجبانى الموسيقى اللى فيها جدا
    والشجن الممزوج بارادة
    الرحيل
    تحياتى ياريس


  15. WhItE HeArT Says:

    buffy

    فعلا عندك حق الانسان لما يكون في موقف ضعيف ده بيخليه اقوى بس مش دايما

    لكن زي مابيقولوا الضربه اللي متموتكش تخليك اقوى

    تحياتي لحضرتك


  16. WhItE HeArT Says:

    رئيس جمهورية نفسه

    اهلا بيك في اول زيارة ليك ويارب متكنش الاخيرة

    فعلا الحبي لما يكون مستهتر بمشاعر الحبيب وفي حاجة كمان ممكن يكون زي مابيقولوا بيتقل على الحبيب ده ممكن تكون ردة فعل الحبيب زي ماقلت يفتح الباب وبالسلامه وعلى رأي المثل الباب اللي بيجيلك منه الريح سده واستريح

    طبعا بيسيب ألم وجرح لكن ايا كان الانسان عنده كرامته اغلى من كل الاحزان والآلم اللي في الدنيا دي

    تحياتي لردك الرائع


  17. WhItE HeArT Says:

    دوحة

    الحمد لله انها عجبتك ده شيء يعجبني

    تحياتي ليك


  18. منى Says:

    حلو اوى ان الواحد يقدر ياخد القرار المناسب فى الوقت المناسب
    حتى لو قرار مؤلم
    تحياتى


  19. ايه الحزن ده كله
    بس الكلمات حلوه و مؤثره و قويه
    شكراً ليك على البوست الجميل ده
    تحياتى


  20. WhItE HeArT Says:

    منى

    هيه دي المشكلة القرار المناسب في الوقت المناسب كلنا فعلا بنقدر ناخد القرار المناسب وبتبأه المشكلة في الوقت المناسب ولكن معتقدش ان بطل القصيده قدر ياخد القرار المناسب في الوقت المناسب بدليل حزن الكلمات

    تحياتي


  21. WhItE HeArT Says:

    شريف طلال

    الحزن ده ياشريف لإني كنت في فترة امتحانات والحمد لله ان الكلمات عجبتك ومعلش ان شاء الله اللي جاي ميكنش حزين كده

    تحياتي


  22. mohamed Says:
    This comment has been removed by the author.

  23. mohamed Says:

    السلام عليكم
    معانى جميله فهناك حب
    وهناك شخص لا يستحق الحب
    اذا يكون القرار
    الحب الى من يستحقه فقط
    تقبل تحياتى


  24. اذاك كان من تحب اي كان

    حبيب ام صديق

    ويعبث بمشاعر من يحبه

    فعليه ان يرحل

    قصيدة جميلة بارك الله فيك


  25. عزيزى
    جميلة جدا فهى امراه لا تستحق ان تحب ابدا والرحيل مصيرها ليس معك فقط مع كل الذين ستعرفهم

    عجبتنى الحته دى خالص


    اتسائل كم حطمتي قلوب........ ولتجيبي انتِ من التالي؟


    واللى زى دى لا تستحق البكاء مهما كان قلبك محتاجها

    تحياتى
    صحيح انتى مش بتخش البلوج التانى ليه فى موضوع اتمنا تشوفه
    سلام


  26. WhItE HeArT Says:

    محمد

    فعلا الحب الى من يستحقه فقط

    مرحبا بيك وبزيارتك وياريت تكون دائمة

    تحياتي


  27. WhItE HeArT Says:

    الجمعاوي الاصيل

    الحمد لله ان القصيده عجبتك وتحياتي لحضرتك


  28. WhItE HeArT Says:

    احساس لسه حي


    الحمد لله ان القصيده عجبتك وبالنسبة للبلوج التاني دخلته فعلا بس انته مواضيعك بالذات بحاول اقراها وانا رايق جدا علشان افهم اللي ورا الكلام وان شاء الله قريب هقرا اخر موضوع

    تحياتي لحضرتك ومرحبا بك دائما


  29. هاجر Says:

    كلماتك رائعه فعلا.. اول مره ازور مدونتك و ان شاء اللع مش هتكون اخر مره ابدا، و اتمنى اني اعرف رايك في مدونتي البسيطه
    http://3ala-do2-elqamar.blogspot.com


  30. عزيزى
    هى ترحل بجسدها لاكن من الصعب ان ترحل روحها واحساسها داخلك

    لاكنها يجب ان تنسا فمثلها لاتعرف ان تحب واذا احبت تحب بقوة

    عجبنى المقطع ده اوى



    اتسائل كم حطمتي قلوب........ ولتجيبي انتِ من التالي؟


    ولكن فلتعلمي يامرأة....... القلوب ليست كمواني

    احيك على اسلوبك الرائع
    سلام


  31. WhItE HeArT Says:

    هاجر

    شكرا لزيارتك اللطيفه واتمناها متكونش الاخيرة وان شاء الله هزور مدونتك

    تحياتي


  32. WhItE HeArT Says:

    احساس لسه حي

    شكرا على مرورك واربائك الرائعه
    الحمد لله ان الموضوع عجبك

    تحياتي


  33. secret-love Says:

    جامد جدا جدا جدا جدا جدا جداجداجداجدا جدا