؟؟؟؟؟



كيف يجيب صمتي عليكي
حقاً أني لا ادري

فألم تلمحي الشوق في عيني
ألم تلمحي لهفتي للقاءك
أم تعدّينه شيئاً من شأني

عزيزتي ...ياسارقة الانظار
كيف استطعتي ان تملكيني
كيف استطعتي ان تهزميني
أأعلم انك تريديني
أم انها مجرد افكار

هدوءك ذكرني بهدوء الابحار
ورونقك ذكرني بعذوبة الانهار
أما نظراتك فتصيبني بالانهيار
فكيف لي ان اتخذ القرار ؟

عزيزتي كلامك شجعني على الكلام
وكل خوفي ان بعد الكلام تأتي الآلام

حدثتيني ان اتخذ أول خطوة
وألا انتظر للحظة

أعلمتيني انك لن تحرجيني
وأنك مثلي تشتاقيني

اعلمي ان نظرتك تسعدني
ولكن قلبي يرغمني

بألا اتحدث
وان اتريث

أعلم اني لم استمع لصوتك
ولتعلمي كم يدهشني صمتك
حتى كلامك فهو نظرة من عينك

فهل سيأتي ذاك اليوم
الذي نتبادل فيه الحوار؟؟؟؟؟

وأ حينها سيكون جزائي اللوم
واذيق طعم المرار ؟؟؟؟؟

أم سأرى حينها ضحكتك
وأحيى سعيدا في جنتك



طبعا انا سايبلكم تسمية الموضوع بس بلاش تعملوا زي صاحبي اللي اول ماسمعه قال لي انا هسميه رونقك علشان عجبته الكلمه

ارجوكم متشلونيش

Comments

امممممممممم

صوت بداخلى صامت

أو الصراخ الصامت

حلو

شكلى شليتك

هههههههههه

ولا اقولك انا ماليش فى التسمية

سمية احمد على اسم جدة

هههههههههههه

تحياتى يا قمر كلمات جامدة بجد
Rosa said…
لا ماتخفش مش هكونمن الناس الي هتشلك
بلاش عنوان اصلا
يكفينا المشاعر الجميله الي جوه البوست
معنديش تعليق غير الجمله دي
its believe who gets us there
belive in wat u want and u well get it back
:)
تسلم ايدك :)
Anonymous said…
يا ابني اسبتلك على اسم انا عماله افكر لحد متعبت بس هوه تحفه بس سميه
Anonymous said…
يا ابني اسبتلك على اسم انا عماله افكر لحد متعبت بس هوه تحفه بس سميه
Anonymous said…
يا ابني اسبتلك على اسم انا عماله افكر لحد متعبت بس هوه تحفه بس سميه
Empress appy said…
نداء من القلب
وابقى هات ليه شيكولاته معاك هههههههههه
سيبك انت الكلام معبر ومش لازم عنوان
WhItE HeArT said…
مروة الزارع


ايه كمية الصمت دي

هوه انا كاتب بوست عن الصمت
:)

بس مشليتينيش


وممكن اسميه احمد فعلا

تحياتي ليكي واسعدني ردك
WhItE HeArT said…
rosa

حلوة اوي الكلام اللي بالعنجليزي بجد

وشكرا ليكي على ردك الجميل

تحياتي
WhItE HeArT said…
نوران

3

ردود

ياشيخه كان كفايا رد واحد

عارف ان الكومبيوتر بايظ

ابقي صلحيه

تحياتي
WhItE HeArT said…
appy

حلو اسم نداء من القلب ده

بس اجيب ليكي شيكولاته ليه احنا في حضانه هنا

وله في عجز في الشيكولاته في كوكبك وله ايه الموضوع

تحياتي ليكي
secret-love said…
ايه ياولد مش تقول انك نزلت حاجه جديده بس بصراحه بيفكرنى بموضوع من مواضيعى كانت فيه نفس الحيره ده بس ان شاء الله تكون خير المهم انت ركز بس وسيبك واللى ليك نصيب فيه هتشوفه
walaa said…
ايه يا عم النشاط ده كله
كويس ان الحب خلاك نشيط كده
ومفيش حد بيلوم حد على الحب الحب هو اسمى معانى الحياه
والحب فى ظروف بتقويه وظروف بتتضعفه
وكل ده متوقف عليك
وربنا يكرمك يارب

ثانيا تعالى خد التاج بتاعك من عندى
ومش هقبل اعتذار علشان ده تاااج لنبى محمد عليه الصلاة والسلام
تحياتى ولاء
عزيزى
ايه الانسانه دى

كل ما بها جميل

من نظرة تشدك

كلامها يشدك

حروفها تشدك

حتى صمتها يشدك

وبعد كل ده بتقول


فهل سيأتي ذاك اليوم
الذي نتبادل فيه الحوار؟؟؟؟؟

ماذا تنتظر منها اكثر من ذلك

الاسم ملك صاحبها ومقدرش اسميها بصراحه


تحياتى

سلام
Abo 7anf said…
دى اول زياره ليا ومشاء الله كلماتك جميله
وبالنسبه للعنوان
سميها
هل تسمعينى
وبصراحه الموضوع حلو جدا
Anonymous said…
على فكره ياجماعه الواد ده نصاب انا برضه اللي منزله الصوره وبعدين بالنسبه لعرضك سوري مش هينفع اصل انا يدوبك قارئه ومبعرفش اكتب كفايه عليا انزلك صوره لكل بوست بس بجد انت معندكش دم عشان مورتنيش الشعر ده عموما المرة الجايه مش هفوتهالك اما بقى بالنسبه لاسم الموضوع خليه بدون اسم عشان تخلي الموضوع يوضح نفسه هو كده حلو من غير اسم اما بقى الموضوع فانا مبقتش لقيه كلام اقوله كل مواضيعك صراحه خلصت كلامي بس الموضوع ده محتاج كلمتين انه فوق الرائع بجد والله هو جامد اخر حاجه
Anonymous said…
على فكره ياجماعه الواد ده نصاب انا برضه اللي منزله الصوره وبعدين بالنسبه لعرضك سوري مش هينفع اصل انا يدوبك قارئه ومبعرفش اكتب كفايه عليا انزلك صوره لكل بوست بس بجد انت معندكش دم عشان مورتنيش الشعر ده عموما المرة الجايه مش هفوتهالك اما بقى بالنسبه لاسم الموضوع خليه بدون اسم عشان تخلي الموضوع يوضح نفسه هو كده حلو من غير اسم اما بقى الموضوع فانا مبقتش لقيه كلام اقوله كل مواضيعك صراحه خلصت كلامي بس الموضوع ده محتاج كلمتين انه فوق الرائع بجد والله هو جامد اخر حاجه
WhItE HeArT said…
secret

معلش المرة الجايه هقولك على طول

وليا الشرف انه يكون شبه احدى مواضيعك

تحياتي
WhItE HeArT said…
احساس

الله على كلامك الرائع

تحياتي
WhItE HeArT said…
ولاء


هههههه انا نشيط بس المشكلة عندي ان الكومبيوتر بتاعي ربنا يكرمه مبيفتحش البلوجات ابدا بيفتح كل حاجة الا دي فعامل لي عقده بصراحه

وان شاء الله هطير اخد التاج بتاعي من عندك
WhItE HeArT said…
أبو حانف

صراحة مش فاهم الاسم

بس ألف شكر ليك على الزيارة اللي نفسي تتكرر وبالفعل الاسم اللي انته قلته لايق جدا

شكراً لحضرتك
WhItE HeArT said…
يمنى

نصاب ايه بس وبتاع ايه هوه انا سرقت ايه يعني انا اللي قايلك نزلي الصور دي علشان عايزهم يعني انتي كنتي عارفه

ههههههههههه

وبعدين عموما العرض لسه مفتوح مش ليكي لأي حد عايز يكتب كلام من قلبه المهم يكون من قلبه مش المهم شكله ولا ماهيته

وان شاء الله المرة الجايه هقولهولك مش عارف بصراحه انتي الوحيده اللي بيعجبك كلامي سبحان الله

مبحبش كلمة آخر حاجة دي
WhItE HeArT said…
لكل اللي ردو شكراً ليكم مع اني كنت اتوقع من كل واحد منكم يقول اسم للبتاع اللي انا كاتبه ده


لكن مش مشكلة شكراً ليكم واسف على تأخيري في الردود
linda said…
أعتقد ان تأملات قلب

عنوان مناسب لهالكلمات

روعة


تحياتي
rona said…
بجد مشاعر جميله قوى
وخليه منغير تسميه
WhItE HeArT said…
linda

اهلا بيكي في زيارتك ليا وان شاء الله تكون متكررة

وأسعدني ردك الرائع ده

تحياتي
WhItE HeArT said…
rona

شكراً على زيارتك الجميله وارجو ان تتكرر

تحياتي
wael said…
كيف يجيب الصمت
جمله جميله جدا واعتقد انها ممكن تكون عنوان حلو
اسلوبك رائع
العشق الصامت
او عاششق فى صمت
بس المشاعر الى فيها والجمل فى وصف الحاله والمحبوبه عاليه قوى
WhItE HeArT said…
وائل

اسعدني وجودك هنا بجد ويارب زيارتك تتكرر الاسم اللي اختارته حلو وتحياتي لحضرتك
WhItE HeArT said…
رئيس جمهورية نفسي

عاشق في صمت اسم رائع فعلا

تحياتي لحضرتك ودائما ماتسعدني ردودك

تحياتي لحضرتك
بصراحه انت جامد أوووووووووووي
كلامك جميل فعلا ومترتب اوووي ومعناه وصلي بسرعه
بجد عجبتني اووووي
حكون سعيد جدا بمعرفتك

Popular posts from this blog

الحب بات ... مصنوع من قهر السكات

تساؤلات

ساعد نفسك