انفاسي الاخيرة


لا اريد منك رجاء

ولا من غيرك رثاء



بت اتساقط من همومي

وعنادي في تحقيق وعودي

ووعودي اصبحت هراء



انظر اليك فاجدك تبكين

انظر اليهم فاجدهم نادمين

لا اجد مايمكنني قوله

لااعلم ماذا اصابني



انظر الى تلك البراءة في عينك

ثم الى صورتك المشوهة في عقلي

التي هي من صنعك

شعور غريب ينتابني

لست انتي هيه تلك

ولا استطيع التفريق بينكم



انظر حولي فاتذكر كيف كانت البداية

اتذكر كيف نسجتي تلك الروايه

حينما كانت الحياة تحمل احلامي

وعلقت على حبك كل آمالي

لم استمع الى نصائحهم

وماكنت لأفعلها الا لأجلك

فقد اعمتني حماقتي في حبك



كان رضاكي هوه هدفي

الوحيد

وظننتني اطير الى الجنه

دون عواقب دون تقييد



ولكنك سارعت فالتهمت حماسي

وقضيت على افراحي

وتركت لي المآسي

دعيني اهني مكرك ودهائك

فقد حطمتني

دعيني ابارك لك تفوقك

فقد اهلكتني



كيف الآن تناديني

بأن اعود

وتتوسليني

بأن احاول الصمود



نعم انني اراك مختلفة الآن

ولكنك عزيزتي اخطأت الزمان

فقد تحطم قلبي بداخلي

ولن استطع العودة بالزمان

الى قبل ماكان



فااعذريني لن احاول العوده

ولن استطيع السماع

وسألتقط انفاسي الاخيرة

في حياة الحب

عفواً اقصد الخداع






Comments

ايه يا عم الكلمات الحلوه دى
لأبجد موهوب
بس مش حاسس انك قاسى عليها شويه
انا خايفه الكلمات دى تكون
عن تجربه
لعلى اكون مخطئه
احييك واتمنى لك التوفيق
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
احيانا مانعلق انفسنا بوهم
فنطير ونحلق فى السماء وفجأة مانصطدم بواقع اشد من حجر الصوان
يكفيك انك افقت من تلك الوهم بل على العكس تعتبرة بمجرد خربشات لاحياء حاضر مشرق
اهنيك على تلك الكلمات الرائعة
تمنياتى لك
مش عارفه اقولك حقيقي كلماتك عجبتني ولمستني فوق ما تتصور
بس يارب دي ما تكونش تجربه حقيقيه لانها هتكون صعبه بجد
بس روعه
منى said…
جميله اوى كلماتك دى
هاديه ومتعقله برغم طعم المراره
وبالفعل كل انسان له اكتر من جانب
فى البدايه بيبقى فيه صفه غالبه وواضحه
لوحدها او صاحبها بيحاول يظهرها
ومع الوقت بتبان باقى الصفات اللى ممكن تصدم
او تخلينا نحس اننا اتخدعنا
ممكن تكون فعلا الخديعه مقصوده
وممكن تكون عيونا اللى خدعتنا
تحياتى
ليس من القوة ان تتخذ قرارا
ولكن القوة فى ان ترفض هذا القرار

فدائما من يتخذ القرار موقعه اقوى
ومن يرفض هذا القرار موقعه اضعف

كنت قوى فى رفض القرار
باخذ القرار
بعدم الاستمرار
فى العيش مخدوعا

دمت مبدع

تقبل تحياتى واحترامى
كلمات جميلة

صحيح حزينة

بس مهما كان علينا ان نكتب ما نرى ونشعر بة سوتء كانت اجربة لنا او تجربة اخرين

ربنا يكرمك

تحياتى
WhItE HeArT said…
بنت مصريه

موهوب دي كلمة صعبه اوي بجد انا بشكرك عليها مليون الف مرة

والله من نحية القسوة فااكيد الجرح كان اشد قسوة

الكلمات دي من خيالي يعني بتخيل مواقف وبكتب بس مش اكتر


تحياتي
WhItE HeArT said…
عفراء

ردك رائع فهمته وحسيته


تحياتي
WhItE HeArT said…
ساره البحر

مبسوط ان المعنى وصلك بجد

ام التجربه فدي زي ماقلت لبنت مصريه

من وحي خيالي فقط ليس الا

تحياتي
WhItE HeArT said…
منى


فهمتك يامنى بجد وده غالبا مابيحصل وبيكون سب مشاكل كتير


تحياتي
WhItE HeArT said…
دوحا

بشكرك بجد على كلامك الجميل والنصيحه الرائعه دي

تحياتي
WhItE HeArT said…
تامر نبيل

ردك اسعدني جدا

وفعلا لازم نكتب اللي بنحسه

بس ده انا تخيلته محستهوش ربنا يستر بيتهيألي لو حسيته دي هتبأه مشكلة لإن اكيد الكلام هيكون اقسى بكتير


تحياتي
Ma7moud So3ody said…
كلماتك معبره وقويه
ومدونتك رائعه

اذا انت شخص مختلف
هكذا اتوقعك

سعودي
Empress appy said…
دا انت خلاص يعنى جبت الاخر قوى فى الموضوع
انا حسه بكده
انا برضه بعمل كده لا بلف وشى من قدام حد بيكون انتهى بالنسبه ليه خالص
Anonymous said…
بجد يا واد يا محمد تحفة والله العظيم انا مش مصدقة خالص انك ابن خالتي اللي انا عارفاه يا سبحان الله بس بجد جامد جدا يا باشمهندس وانا اسفه عشان اتأخرت في الرد على موضيعك انت عارف اني عايمة في امتحناتي يلا ربنا معانا جميعا
WhItE HeArT said…
محمد سعود

انته عارف يامحمد بجد والله انته قبل ماترد بالظبط ب 3 ساعات لإنك رديت بين الساعه 3 الفجر و 7 الصبح الوقت اللي انا نمت فيه انته كنت اخر واحد قريت بوسته بتاع التوهان الجواني ده

بس الكلام كان فلسفي قوي وكان الوقت متأخر ومخي مش في قدرته فبصضراحه مفهتش جزأ كبير منه فمقدرتش ارد عليك هناك بس هطيتك فيفوريت علشان اقراه تاني

يعني شوف القلوب عند بعضها

وانا والله مش مختلف ولا حاجة وبجد تحياتي لكلامك الجميل ده
WhItE HeArT said…
آبي هانم

فعلا الكلام من الاخر اعتقد ان انا تقمصت الشخصية بطريقه كويسه الحمد لله

وله حضرتك عندك مانع وله حاجة ؟

ههههههه نورتيني بجد

تحياتي
WhItE HeArT said…
منمن

لا يايمنى صدقي انا ابن خالتك على حسب ماانا فاكر يعني وله انتي نسيتي ؟

يمكن انا كمان نسيت ؟

لا مفتكرش
انا فاكر كويس قوي

وبعدين انتي كل ده متعرفيش ان ابن خالتك بيكتب كلام كويس وله ايه ؟؟

عموما متتأخريش تاني علشان انا بتضايق هههههههههههههههه

وبعدين شدي حيلك في المذاكرة كلها ايام يعني والموضوع يخلص

ادعيلي


ربنا يوفقك

تحياتي
Anonymous said…
عزيزي صاحب الألب الطيب

الكلمات روعه و مليئه بالأحساس لكن الموقف صعب و كويس انها من وحي الخيال
بس علي فكره انت موهوب و بتقدر تدخلنا في عوالم مختلفه من الاحاسيس
بتمني ليك كل السعاده و الهنا

تحياتي
Abo 7anf said…
سلام عليكم
ايه الكلام الجماد دا
مش هقدر أقلك قاسى شويه
لانى معرفش الظروف
بص يسدى
حياتنا متقفش
مهما حصل لازم نكمل
ونتعلم من الحصل

ودى ليك يعم


أظننتى أنك ملكتنى
أحبى لكى جعلك تلاعبينى
تضحكى أمامى
وأدير ظهرى فتقتلينى
ظننتى حب ضعف
فحاولت تستغلينى
لم تكن لهفتى خوف
فمن الان أنسينى
قلبى لن يكن لكى
فلا تراوغينى
لن أقضى عمرى مع مثلكى
فأياسى ولا تنتظرينى
لن أقول سلام بل وداع
سلام فق أحببتك أكثر من عينى
سلامك انفاسك وانفاسك بالدنيا
خيرها فى غيرها
خليك جامد
يا راجل
تحياتى
قلب صغير said…
حلوه اوي اوي

حب زي ده مينفعش يكون المقابل بتاعه خيانه او غدر
mostafa rayan said…
حلوة القصيدة
بس انتي ليه بتكرهي الكتب كلها ؟
arsenalwy said…
كلم جامد اوى

وباين عليك حبيب اوى

بالتوفيق


مستنى اقتراحك على البوست الجديد

وادعوكى لوضع لوجو حملة وقف تصدير الغاز الى اسرائيل

ودة اللينك بتاعه
http://www.zshare.net/image/12105759293805bb/
WhItE HeArT said…
اجندا حمرا

بجد شرك على كلماتك الجميله

ودائما مايسعدني وجودك

تحياتي
WhItE HeArT said…
أبو حنف

فعلا مهما حصل لازم نكمل

وبعدين ايه الكلمات الراشعه دي

بجد تحفه وحقيقي اخجلتم تواضعنا

بجد ربنا يخليك على الكلمات الجميله دي

صحيح اهداء بس بمليون بوست فعلا

تحياتي
WhItE HeArT said…
كلام على بلاطه

سعيد جدا برد حضرتك

وسعيد بالزيارة اللي اتمناها متكنش الاخيرة

وطبعا خليني جامد

تحياتي
WhItE HeArT said…
قلب صغير

انا شايف زيك انه مينفعش يكون المقابل خيانه او غدر بس نقول ايه في اللي كتب الكلمات دي هوه عايز كده بأه

هههههههه

تقبلي تحياتي وبجد انا قريتلك مواضيع قديمة وفعلا مدونتك تستحق انها تشوف النور وبلاش الاختفاء اللي حضرتك كنتي فيه ده

تقبلي تحياتي
WhItE HeArT said…
مصطفى ريان

ياعمونا مصطفى انا ولد والله
ههههههههه
يعني انته اخدت بالك من الكتب ومخدتش بالك اني ولد
ههههههه

لا بجد انا كنت كتبت الكلمة دي لما كانت الكلية عملت عمايلها معايا لكن انا ليا كتب بحبها فعلا كتير

تقبل تحياتي
WhItE HeArT said…
ارسنلباوي

شكراً على تعليقك الجميل

وان شاء الله متكنش زيارة وحيده

والصورة هحطها لإني عايز مغزاها يحصل وكمان مستحيل هرفض لحضرتك اول طلب تطلبه مني

تحياتي
جميلة جدا كلماتك
وعجبى عندما نفتكر الخداع حب
هذا اسوا شى وعادة اصبح الحب اكبر خداع فى هذا الزمن الخادع
وتحياتى
روعه اخى الفاضل كلماتك

نابعه من قلبك

تصل لقلوبنا مباشره

تحياتى
اخيك احمد سكر
سنووايت said…
عفوا أقصد الخداع
خاتمة لخصت كل اللي اتقال قبلها
أسعد الله قلبك
تحياتي
WhItE HeArT said…
رئيسة حزب الاحلام

شكرا لردك الجميل

وفعلا انتي لمستي المشكلة

تحياتي
WhItE HeArT said…
سكر

اهلا بيك نورتني بجد

مش عارف اقول لك ايه لكلامك الجميل

تحياتي
WhItE HeArT said…
سنو

شكرا لردك واطرائك الرائع

تحياتي
قلب صغير said…
الحمد لله انها مش تجربه شخصيه

واديني طلعت للنور علي اديكو
WhItE HeArT said…
قلب صغير

شكرا لردك الجميل ده

تحياتي

Popular posts from this blog

الحب بات ... مصنوع من قهر السكات

تساؤلات

ونجحنااااااااااااااااااااااا