هنيئاً لك


------------------------------------------------------------------------------------------
تحديث
حلوة حركة التحديث دي هبأه اعملها في كل مواضيعي المهم بأه التحديث بأه بيقول ايه
بيقول ان الخاطرة مش حزينة
وربنا كمان مرة مش حزينة
انا قصدي ان ده الحب اللي الحبيب بيدي قلبه للحبيبه تعمل بيه اللي هيه عايزاه بعد رحلة حب
فشبهة رحلة الحب بمعركة وشبة القلب بمدينة
الفكرة بسيطة يعني
بس والله مش حزينة
اقطع دراع بطل القصة لو كانت حزينة
------------------------------------------------------------------------------------------


هنيئاً لكِ




نعم هنيئاً لكِ انتصارك في غزواتك




التي حطمتي بها حصون قلبي




وقلاع رَوْحي








هنيئاً لكِ




فلابد ان اهنيكي فلست بمستاء


يكفيني ان اراكي تحلقين


فرحة بانتصارك


واحتلالك




يكفيني ان تكوني ملكة على عرشي


واقف بعيدا عن ملكي


اتأمل كيف هو فرح بك


فها هو قلبي بعد انهزامي


اسلمه لك




كم سعدت بتلك الابتسامة


وانتي تأمريني بأن اغادر مملكتي


كم تمنيت لو ان ابقى خادم


في مملكتي


ولكن ليس لي سوى الطاعه


فانتي الملكة


وانا المهزوم




لن يطول تواجدي فإني مغادر


ولكن ارجوكي عزيزتي


لاتكوني ذاك الانسان الغادر


وتعبثي بأساسيات قلبي


فإنه مازال قلبي


ولكنه ملكك




نعم هنيئاً لك ..حبيبتي






احم احم لا خلاص انا خلصت اللي فاتت دي كانت خاطرة بسيطة كده مرضتش اطول فيها لإني شفت ان جمالها في بساطتها




اه الشيء التاني بأه في صورة على اليمين اسمها حبيبتي ايه رأيك ؟؟




طبعا محدش عرف يقرى الكلام اللي جواها


محتاجه نظارة معظمة




انا نفسي معرفتش اقراها


ههههههههههه




انا هقول لكم اللي فيها علشان تكون واضحه مع انها اهداء لواحده عمري ماشفتها ولا حتى اعرفها اللي هيه مراتي في المستقبل ان شاء الله






حبيبتي ايه رأيك




على الاحزان هنعدي وعلى الافراح هنفوق


على اوهامني هنقضي ولا يجرحنا الشوق




لا تجرحيني ولا اجرحك ولا نعاند المكتوب


ونتسامح ولا ندمع ده كله متقدر ومحسوب




واولادنا نعلمهم ..نفهمهم ازاي العباده تكون


لا نشتمهم ولا نهينهم ابدا ومهما يكون




واحفادنا نهشتكهم .ندلعهم وبالحِكَم هنفوح


نلاعبهم نربيهم لحد ماتطلع مننا الروح




حبيبتي ايه رأيك ؟






طبعا انا نزلتها لإن في واحد من اصحابي قال لي مستحيل حد هيكون عرف يقراها واتهمني بإني دخلت هندسة غلط


هههههههههههههه




يله انا مسامحه بس انا احترمت وجهة نظره لإني فعلا وجدت صعوبه علشان اعرف اقراها






Comments

جميلة اوى خواطرك
ويابختها اللى هتكون من نصيبك زوج متفاهم وهمه على الاولاد
تحياتى لك
WhItE HeArT said…
رئيسة حزب الاحلام

متشكر اوي على كلامك الجميل ده


تحياتي
رحاله said…
بسم الله
جميله الخاطرة
وعجبتنى اااااااااااااااااااوى ااااااوى الكلام الى فى الصورة بجد شئ هااااااايل
الجملتين دول بجد حركت شئ جوايا
لا تجرحيني ولا اجرحك ولا نعاند المكتوب
ونتسامح ولا ندمع ده كله متقدر ومحسوب

..........
تحياتى
جيلان
Unknown said…
ازيك يا نجم
بجد انت موهبه جااااااامده
وجواك فنان والشعر اللي انت فسرته رايق اوي


تحياتي
كويس انك وضحتها
مانت عايز تعمينا ياعم
ههههههههههه

بالنسبة للخاطرة
هو كله ضرب ضرب

قصدى حزن حزن

عايزين نغير بقى ياباشا
بس هى على العموم جميلة طبعا
mostafa rayan said…
جميلة هذه الخواطر
بس تفتكر بجد لما تخلف عيال مش هتضربهم و لاهتشتمهم
اتمني انك بجد تقدر تعمل كدة وماتجيش في يوم تقول العيال ولاد ..... دول جنوني
تحياتي ليك يا اخي وربنا ييسر لك كل الخير
secret-love said…
جامده جدا جدا بس لحداسلمته اليك لان حاسس كانها عليا ولكن بعد كده بصراحه مش عجبانى وبالنسبه اللى تحت جامد برده جدا
safa7_karmooz said…
عجبنى اوى كلامك...

خصوصا اللى كاتبه عاليمين...

ومش محتاج نضارة كعب مج ولا حاجه ...

هى بس مقق عينك فى الشاشة وهنقراها ...

ويابختك بقلبك يا عمنا ;)
WhItE HeArT said…
رحالة

شكرا بجد على كلامك الجميل ده

تحياتي
WhItE HeArT said…
bar2ash

شكراً بجد على كلامك الجميل واطرائك الرائع

ومستنيين جديدك

تحياتي
WhItE HeArT said…
مدحت محمد

دوحا كلامك وسام ليا بجد

وبالنسبة للضرب ضرب لا في شتيمة احم احم قصدي يعني فرح وجاي في السكة

تقبل تحياتي
WhItE HeArT said…
مصطفى ريان

بجد مجدبش عليك يامصطفى انا نفسي اعمل كده ونفسي اللي هتجوزها تكون متفاهمه معايا في الموضوع ده بس لسه الواحد عايز يقرا كتب في الموضوع ده علشان يشوف ينفع وله مينفعش

لإن الضرب مش معناه قسوة فيه ليه معاني تانية كتير وبعدين لما يكبروا ممكن يكونوا متدلعين قوي واي حد يقسى عليهم هينهاروا

ف انا بفكر بجد في الموضوع ده وزي ماقلتلك ان شاء الله هقرى فيه

تحياتي
WhItE HeArT said…
secret-love

لأا ياعم انا مش كاتبها عليك بس لو حاسس انها ليك خدها ياباشا انا تحت امرك

وبعدين مش عاجباك ليه بس قول رأيك وانا ارد وخلينا نتناقش خلاص هناقشك في التليفون

تحياتي
WhItE HeArT said…
السفاح

بجد ردك اكتر من رائع

ويارب زيارتك دي تتكرر

والحمد لله ان في واحد موافقني انها مش محتاجين كعب مج

تقبل تحياتي
منى said…
طبعا مش حزينه
مش هى اللى انتصرت
وهو سلم قلبه بايده
تبقى سعيده جدا
هههههههه

اما الكلام التانى بقى
فياريت لو ساعه الجد يفضل زى ماهو كده
ماهو مفيش حد بيتجوز وهو ناوى يعكنن على شريكته
لكن المهم ايه اللى بيحصل بعدين؟

تحياتى
روح said…
ايوة كدة اهتم بمراتك حبتين
هي اللي باقية لك
وخير متاع الدنيا الزوجة الصالحة
وربنا يعجل بيها بقي
تقبل تحياتي
ومدونتي بتهدي لي اعصابي فعلا
حرب وهزيمة وانتصارات وايه النظام الجامد ده
دايما ادخل عندك الاقى حاجة تستاهل

على فكرة انا فهمتها انها مش حزينة متزؤش كده

تحياتى
Desert cat said…
هكذا هو الحب
انتصارات وانكسارات
ربنا يبعدك عن الانكسارات ويجعل الانتصار دائما حليفك
مودتى
WhItE HeArT said…
منى

احنا بنأمل ان ده اللي يحصل وبنحاول وربنا يسهل ساعتها بأه

مبسوط انك فهمتيها انها مش حزينة

تحياتي
WhItE HeArT said…
روح

مش كده برضه

ادينا اهو بنحسسها باهتمام قبل ماتشرف حضرتها

وميرسي اوي لتعليقك الجميل ده

تحياتي
WhItE HeArT said…
ايمي

هههههههه انا زقيت خالص وله جيت جنبك وله انتي بتتلككي علشان عندك امتحانات عموما ماشي تقبلناها

وبجد الف الف شكر على جملتك الرائعه بتاعة حاجة تستاهل دي شرف ليا بجد

تحياتي
WhItE HeArT said…
قطة الصحراء

ميرسي بجد لردك الجميل

وربنا يوفقك ويجعل الانتصار حليفك انتي كمان

تحياتي
Empress appy said…
طيب بطل حلفانات مين قال انها حزينه يا نهار ابيض ما فهمناه ده واحد بيقدم قلبه بكل حب
WhItE HeArT said…
آبي

الحمد لله انك فهمتيها صح

بس بعد ماانا شرحتها ههههههه

أطللتي فنورتي

تنحياتي

Popular posts from this blog

الحب بات ... مصنوع من قهر السكات

تساؤلات

ونجحنااااااااااااااااااااااا