تاج برضه

ياااااه دي التاجات اللي متأخره دي موضوع مرهق بجد قاعد نص ساعه افتكر مين بعتلي تاج انا كان عندي المفروض 4 تاجات متجاوبوش جاوبت واحد قبل كده يتبقى 3 عمال بعصر في دماغي في الاخر افتكرت واحد فرحت جيبته وجيت جري لحد ماربنا يفرجها ادعولي افتكر
المهم بأه التاج ده وصلني من مدونتين بصراحه مدحت محمد && ساره البحر بشكرهم بجد وبقول لهم نردهالكم في الافراح


..السؤال الأول
.. أذكر خمس أحلام على الاقل .. تخص ماضيك وتحلم فيها بتغيير اشياء .. ماذا ستعدل وماذا ستترك ؟
خمسه كتيييير
1- كنت بحلم اني اطلع طيار ومازال الحلم ده بيقهرني كل مااشوف طيارة او اركب في طيارة والحلم ده مكنتش هعدل فيه اي حاجة
2- كنت بحلم اني ادخل كلية الهندسة في كندا لإن اقتناعي ان طبعا دراسة الهندسة في كندا احسن مليون مرة من مصر وهكذا والحلم ده لو هعدل فيه يبأه همحيه تماما لإني اعتقد ان مفيش فرق بين دراسة الهندسة في كندا او مصر بالعكس مصر اقوى لكن امكانياتها اقل
3-كنت بحلم بالحب وده لطبيعة شخصيتي اللي ممكن تكون رومانسية حبتين وبرضه لو هعدل يبأه امسح الحلم ده تمام لإقتناعي
التام بإن الحب يأتي في اوقاته ولا داعي لانتظاره
الظاهر اني فاهم التاج غلط والله اعلم
4-كنت بحلم بشخصية قوية واسبيشيال شوية عن الناس واعتقد اني حققت بعض مااصبو اليه
5-كنت بحلم ان اعيش في مصر حياة شفافه سعيده ولم يتحقق هذا الحلم للأسف واظن كلكم عارفين ليه
السؤال الثانى .. اذكر خمس أحلام على الأقل تخص مستقبلك
انا مش فاهم ايه حكاية خمسه دي هوه اللي عمل التاج ده كان قصده انه ميتحسدش وجت فوق دماغي انا وله ايه؟
المهم
1- بحلم اني اقرب علاقتي مع ربنا اكتر واكون راضي عن نفسي واعتقد دي محتاجه مجهود مني شوية
2- بحلم اكون مهندس فاهم وناجح
3- بحلم ان ربنا يرزقني بزوجه صالحه وطيبه ورقيقه تحبني وتخاف على حياتي وتحميني
4- بحلم اخلف ولد وبنت الولد هسميه عمر
والبنت هسميها يااما بانسيه " ده اسم ورده ومحدش يتريق" او بسنت
5-بحلم اعيش حياتي بعد كده في بلد هاديه وراقيه ويكون فيها نهر ويكون بيتي على النهر وقدامه جنينه بسيطه
وطبعا يكون معايا مراتي وولادي ان شاء الله
السؤال الثالث ..
أذكر شخصين على الأقل متواجدين فى حياتك حاليا .. كنت تود وجودهم قبل الآن بزمن ..
الشخص الاول هوه أحمد خالي وحبيب قلبي صاحب مدونة
الشخص التاني هوه الباشمهندس محمد حلمي زميلي وصاحبي وحبيبي

السؤال الرابع ..
أذكر شخصين على الأقل غير متواجدين فى حياتك حاليا كنت تود وجودهم الان او فى حياة اولادك مستقبلا ..
صعب السؤال ده شوية
لكن كان نفسي يكون متواجد الرسول صلى الله عليه وسلم في حياتي وحياة اولادي
التاني معرفوش بصراحه لإن وسائل الاتصالات بقت تقرب البعيد وانتم عارفين ان العالم اصبح كقريه صغيره ممكن تمد رجلك
الشباك تلاقيك وقعت في موريتانيا والكلام العجيب ده
السؤال الخامس .. تهدى التاج لمين ؟؟
اه جينا للسؤال اللي كل الناس بتتهرب منه وتقول اي حد مجاوبش عليه يتفضل وياخده وهما طبعا مش طايقين نفسهم ولا السؤال لإن التاج بيكون عمل عمايله
1- secret-love
2-روح اللي اكتشفت ان عندها تاج ليا وهروح اخده يتبقى واحد لو عرف فينه يقول لي
3- برقش
4-سنو وايت
5- prencess bery
6-منى
اللي بجد بيكتب احسن مني وعنده موهبه مميزة
8-رئيسة حزب الاحلام " مع اعتقادي انها جاوبته بس تجاوبه تاني مش مشكلتي"
9-appy
وبرضه لو جاوبته تجاوبه تاني
10-اجندا حمرا
بصوا ياجماعه من الاخر اي حد من دول جاوبه يجاوبه تاني انا مليش دعوه ده تدبيسه واي حد هيرد في التعليقات هياخده برضه
ده بالغصب واللي هيعمل مش واخد باله هروح اجيبه من بيته قصدي من مدونته
ههههههههههههههههه
وطبعا اي حد مجاوبش عليه عايز ياخده يتفضل ياخده

Comments

اجابات كلها احلام

ربنا يحققلك احلامك وتكون اسعد الناس

بس اية حكاية التاج الغصب دة

انا فى الاول مكنتش هعلق لما قريت
اي حد هيرد في التعليقات هياخده برضه ده بالغصب واللي هيعمل مش واخد باله هروح اجيبه من بيته قصدي من مدونته هههههههههههههههههوطبعا

لية بس كدة

على العموم ربنا يوفقك فى حياتك

وكل عام وانت بخير

بنت النيل
اة
دانا اول تعليق كمان

ربنا يستر

تحياتى لك
WhItE HeArT said…
بنت النيل

ميرسي اوي للتعليق الجميل ده

وطبعا انتي رديتي

واول تعليق كمان يعني بالموجز تاخدي التاجي في ايدك وتجاوبي عليه

ههههههههههههههه

بشكرلك زيارتك اوي ويارب تتكرر

تحياتي
Aиgel said…

ربنا يحقق لك كل أحلامك ويسعدك ويريح قلبك لما يرضاه لك

Angel Love
اجاباتك جميلة جدا
ربنا يوفقك و يحققلك كل احلامك يا رب

بس ليا اعتراض بإسم بنات حواء بقى على اللى جاى ده

***
بحلم ان ربنا يرزقني بزوجه صالحه وطيبه ورقيقه تحبني وتخاف على حياتي وتحميني4- بحلم اخلف ولد وبنت الولد هسميه عمر والبنت هسميها يااما بانسيه " ده اسم ورده ومحدش يتريق"
***

و رأى المدام فين بقى ؟؟؟
افرض هى عايزة تسميهم "مشكاح" و "ريما"

غلسة انا صح ؟؟؟ هههههههه

ربنا يوفقك و يكرمك يا رب و المدام متسميهمش مشكاح و ريما
تسميهم "دقدق" و "سكسكة" ههههه
السلام عليكم
اجابات كلها تنم عن شخصية جديرة بالاحترام
ربنا يبارك في حضرتك ويحقق احلامك ويرزقك بكل ما تتمناه
تحياتي
WhItE HeArT said…
angel

ربنا يخليكي على الدعوات الجميله دي

ومتنسيش التاج برضه في ايدك هديه " تدبيسه يعني " فمتنسيهوش بأه

تحياتي
WhItE HeArT said…
ورود واشواك

مشكاح وريما
ودقدق وسكسكة

لا بلاش منه بأه

ده هيكون اتفاق مسبق قبل الجواز ياتقبل يابلاها خالص

ههههههههههههههههههههه

لا والله سعدت بوجودك جدا وألف شكر

تحياتي
WhItE HeArT said…
نونو


ربنا يخليكي يارب على الطراءات الجميله دي

والله حضرتك اللي شخصية تستحق كل تقدير واحترام

سعدت بوجودك

تحياتي
PrInCeSS BeRy said…
ميرسى على التاج ربنا يخليك ليا يارب


وربنا يحققلك كل احلامك

بس الهى يسترك انا جاوبتة قبل كدة هههههههههههه


الهى يارب يقعدلك كل خير روح وتعالى بسرعة بس متخلنيش اجاوبة تانى


بص ادخل المدونة وحسس نفسك انة لسة مكتوب حالا

وبجد ميرسى انك افتكرتنى

باى يا ابو قلب ابيض
Anonymous said…
اهلا يا باشا عامل ايه ايه الاحلام دي كلها على العموم ربنا يحققهالك كلها يارب اذا كانت هتعود عليك بالنفع
وبعدين يا جدع الحمدلله انك مطلعتش طيار محدش كان هيتلم عليك
على العموم اكيد هو ده الي فيه الخير ليك :) :)

مش عارف انت عرفتني ولا لسه بس على العموم في الاخر خالص هقولك حاجة تبينلك انا مين :D

نيجي لحتت الاسامي قبل ما تروح تخطب ياض تبقى تقولي علشان اقول للانسة الي ربنا هيبتليها على الاسامي علشان توافق بس لازم تظبطني بالمعلوم علشان مخليهاش ترفض :p

انا بقة الي عرفتك اسم بانسيه يا ... كده اكيد انت عرفتني صح ده لو مكنتش عرفتني من فوق :D
WhItE HeArT said…
هههههههههههههههههههههه

ماشي يادكتور هتذلني يعني

عموما انا فيري هابي بالتعليق بتاعك وياريته يكون دايما وبجد اسم بانسيه اسم جميل وربنا يخليلكم الامورة الصغيره

وطبعا مش هنسى ابدا الاسم واكيد انته معايا في كل خطوه في المواضيع دي والمعلوم اعتبره مدفوع
WhItE HeArT said…
princess bery

هههههههههههههههه

ميرسي لتعليقك قوي وعموما عفيناكي من التاج خلاص انا هروح اتفرج عليه واعتبرك لسه كاتباه

تحياتي
Anonymous said…
عزيزي صاحب الألب الأبيض
ازيك ياجميل؟يارب تكون بخير
كل تاج و انت طيب
متشكره علي تمرير التاج ليا بس انا سبق حد و مررهولي و جاوبته ححطلك لينك الاجابات عندي في المدونه في تعليقي عليك اتفقنا ياجميل؟تشكر علي الواجب الجميل و الشخصيه الحلوه اللي عرفناها من خلال اجاباتك ياقمر

ربنا يوفقك في النتيجه
:)
ربنا يكرمك ياريس على اجاباتك ويحققلك كل احلاااااامك

بقلك خش كدة شوف الفاجئة وطمن عليك
Mo7amed Elbery said…
أولاً ميرسيز يا باشا على التاجد دا :) واظن انا هرد عليه ان شاء الله

ومنور البلوج عندي والله

,ومبروك النجاح يعم ـ عقبال البكالوريا هههه

****

..السؤال الأول
.. أذكر خمس أحلام على الاقل .. تخص ماضيك وتحلم فيها بتغيير اشياء .. ماذا ستعدل وماذا ستترك ؟
خمسه كتيييير

كماضي مبحبش أفكر فيه قوي

كنت هترك الإستهتار اللي عشته بعد الثانوية وبعد ما دخلت الكلية وللأسف بما اني فيها خلاص قولت الواحد بأى دكتور ويفرغ من المرار اللي شافه في ثانوية ـ هي اللي فرغت فيا :D

كان نفسي أعيش في أسكندرية مش عارف ليه بحب منظر البحر والغروب سوا لما تبأى الموجه عاليه كدا ع الصخر والشمس بتودع السما :D رومانسي أنا صح

كان نفسي أعيش ويا جدي واشوفه لما اكبر لأنه كان بيكتب شعر وكدا فكان نفسي اتعلم منه شويه بس للأسف اتوفى وانا صغير خالص

كان نفسي أعيش في الإمارات بدال سلطنة عُمان ـ لأنها بجد جامده قوي وفيها كل حاجا

كان نفسي مصر تبأى مصر الجميع مش مصرهم هما بس

******

السؤال الثانى .. اذكر خمس أحلام على الأقل تخص مستقبلك
امم هي الأحلام كتير يعني ـ خمسة مين اللي كتير يعم ـ حرام عليك !! ـ


انا أهم حلمي عندي أموت وربنا راضي عني ـ
أحفظ القرآن الكريم قريب
اخلص الكلية واخلص منها لأني زهقت
اعمل حاجا تفيد بلدي
الزمالك يفوز ع الأهلي بُكره في ماتش السوبر لأني طهقت

******
السؤال الثالث ..
أذكر شخصين على الأقل متواجدين فى حياتك حاليا .. كنت تود وجودهم قبل الآن بزمن

فيه واحدة زميلتي في الكلية أكبر مني بسنة وشوية
وواحد صحبي في الكلية برضو Kalcool
..

******
السؤال الرابع ..
أذكر شخصين على الأقل غير متواجدين فى حياتك حاليا كنت تود وجودهم الان او فى حياة اولادك مستقبلا

مش عارف أحكم هنا بجد ـ لاني مش هتمنى وجود شخص بعينه لأن اللي بيبعد عني مثلا او بيسبني مبيهمنيش

ولو كتخيل لشخص فصعبه ـ المواقف بتجبر الفرد انه يختار صحاب او أشحاص تكون موجودة في قاموس معارف حياته
Mo7amed Elbery said…
:D اه ونسيت اقولك مش واخده ع البلوج عندي لأني عامله اختصاصاً للي بكتبو بس :)

فمعلش المرادي بس إن شاء الله المرة الجاية ابأى ادبس فيه ناس معارف :D

وتسلم على الدعوة الجميلة وافرح بأى رديت عندك اهو :p

Popular posts from this blog

الحب بات ... مصنوع من قهر السكات

تساؤلات

ساعد نفسك