الحب بات ... مصنوع من قهر السكات



متقوليش


الحب كان ماضي وراح

وان من عادتي السماح

وهوه كان فين البراح؟

وجرح قلبي بات مباح

ومشاعر الروح تستباح


والحب فين يروح

ولمين الشوق يبوح

وقلب مين مجروح؟

ده قلب كان قلبك
.
بعطره بشتاقلك

باسمه بندهلك

وبحبه كان نهلك


وبتطلبي ان انسى زمان

واقتل حب كان كيان؟؟

في ليل جريح

بات مريح

اصبح طريح!!؟؟

اصبح ضريح!!؟؟
.
وبدون معاد
الحب يتحول رماد
والهوى في زمنه يُقاد


وبظلم مين آن الآوان

اني اقتل الشوق الـ كان

اني اجرح القلب المهان

اني اعقد الروح ف الزمان


وده امر مين؟


انسى الغرام

والمغرمين

انسى احلام

العاشقين



مكتوب


حياتي تكون صراع

مع حبيب لازم يطاع

والحب سلعة بقت تباع

والغدر فيه اشهى الطباع


فمتنسينش اني حبيبك

الغدر دايرة من ايدينك

هتلف اكيد بيني وبينك

وهييجي من يجرح حنينك


وتفتكري من ضاع بإيدك

بس انسي انه يطير يجيلك


وافتكري يومها الذكريات

وافتكري ان الحب بات

مصنوع من قهر السكات


---------------------------------------------------------
عاجباني اوي كلمة قهر السكات دي معرفش انا جبتها منين بجد فجأه لقيتها في الورقه فطبعا محدش يسألني معناها
المهم انا دي من المرات القليله اللي اكتب حاجة واحبها قوي كده افتكر اخر حاجة كانت سلام وده كان اخر بوست ليا السنة اللي فاتت
وده ان شاء الله هيكون اخر بوست ليا قبل النتيجه ادعولي علشان انا بجد خلاص بدعي ربنا يرحم اعصابي
دمتم على خير واكيد هبلغكم لما النتيجه تطلع دعواتكم

Comments

اول تعليق على اجمل بوست
الا يعنى ايه قهر السكات ههههههههه


لا بجد الكلمات والموسيقى متماشية جدا لدرجة انى كنت بقراها بغنى والله

انا ساعات بحب الحم مع نفسى كدة
الحن قال يعنى بلحن يعنى دندنتها اقصد بجد متماشية ورائعة

ماشاء الله عليك

ها طمنى اختارت مواقفولا ايه

تصدق الفكرة تنفيذها صعب اوى

مش عارفعايز انزل اجيب عمال وعدة عشان يشتغلو فيههااااااه

ابقى طمنى انا النت لسة واصل النهاردة
Aиgel said…

حروف ذهبية..!!

وصياغة فنية ترتقي بالذائقة Yلى مشارف السمو..!!

وتروي القرائح بفيضٍ من الحس الإبداعي الغارق..!!

في التحفيز على التحليق في آفاقٍ شاهقة العلو..!!


ولا يسعني أكثر من ذلك سوى التصفيييييييق


وربنا ينجحك يارب ويريح قلبك
بس متنساش البيبسي بقى (:
Angel Love
اولا ربنا بنجحك ويريح اعصابك
كلمات جميلة وماشاء الله اسلوبك أكثر منرائع والكلمات لامنغمه
تحياتى لك ودمت بكل ود
هيييييييييييييييييه
انا جاوبت على تاج الاحلام قبل كدة
سلامى راحت عليك التدبيسه
منى said…
جميله
ماشاء الله
ربنا ينجحك ويوفقك وتفرح وتفرحنا معاك
على فكره انا جاوبت التاج وبرضه
مرسيي جدا انك افتكرتنى بالاهداء
تحياتى
كلمات جميلة اوى

وتحسها شفافة ونقية اوى

تحياتى ليك

وربنا معااك وتنجح بتقدير عااااالى


يااارب

نورتنى
روح said…
الا قهر السكات دة
انا مجرباه ألمة فظيع
ربنا ما يحكم علي حد
خاطرة جميلة
وربنا ينجحك وبتفوق
تقبل تحياتي
كنت معاك انسانة بجد
وانت خدعت لأبعد حد
اتغريت بهوايا و عشقى
و بنيت بينى و بينك سد
****
كان اسطورة رسمها خيالى
ليها بيرخص كل الغالى
بس حقيقى بجد تعبت
و اتغربت ايام و ليالى
****
وصلنا خلاص لطريق مسدود
بينا و بين الحب حدود
سافر هاجر طيفه خلاص
مش حيكونله ما بينا وجود



بجد كلامك جميل اوى و فيه احساس عالى
بالذات الدخلة جامدة جدا

بوست رائع

دمت بكل ود و خير اخى العزيز
قهر السكات .. اختراع ظريف

ربنا يطمنك على النتيجة .. خير باذن الله
انا هعيط يا عم ايه الشعر المؤثر دى
حلو قوى

يا رب تنجح يا تتح
WhItE HeArT said…
مدحت حبيب قلبي

والله ربنا يخليك على الاطراءات الشيك دي

قهر السكات يعني يعني يعني قهر السكات انته مش عارفها وله ايه

هههههههههههههه

انا بالنسبة للمواقف حضرت شوية بس مستني اشوف انته هتعملهم ازاي واانا اعمل زيك على طووووووووووول

الظاهر ان العملية صعبه صحيح

ومبرووووك على النت

انته دوختني امبارح على السواك اللي بالقرنفل لدرجة ان صاحبي السعودي قال لي انا طول عمري سعودي واول مرة اسمع مصطلح السواك اللي بالقرنفل ده

وانا مصمم طيب بس مينفعش سواك من غير قرنفل ؟؟

ههههههههههههههه

تحياتي
WhItE HeArT said…
angel

انا مش عارف اقول ايه بعد الكلمات التحفه اللي حضرتك قلتيها دي طبعا اللي جبت القاموس وقلت يامسهل وقعدنا نترجم

هههههههههههههههه


انا متشكر جدا بجد وان شاء الله انا بجهز في الصناديق بتاعة البيبسي


تحياتي
WhItE HeArT said…
رئيسة حزب الاحلام

ههههههه ماشي يعني برضه راحة عليا التدبيسة

نفسي ادبس حد في تاج من التاجات دي قبل مااموت


وطبعا مرسي للكلمات الجميله دي


تحياتي
WhItE HeArT said…
منى

ماشي انتي كمان جاوبتيه امال مين الليم جاوبوش غيري

يله ربنا يخليكي على الكلام الجميل ده

تحياتي
WhItE HeArT said…
دعاء مواجهات

انجح بتقدير عالي

هههههههههههه

ده بس من ذوقك

ده منظر واحد ينجح بتقدير عالي في كلية هندسة

ربنا يخليكي على الدعوه

تحياتي
WhItE HeArT said…
روح

هههههههههههه

بمناسبه ان حضرتك جربتي قهر السكات

كنت انا والاخ مدحت يعني بنسأل على معنى قهر السكاااات

ههههههههههه

ربنا يخليكي على كلمة انجح بتفوق ده

بس زي ماقلت لدعاء ده منظر واحد ينجح بتفوق

تحياتي
WhItE HeArT said…
unique

اختراع ظريف هوه انا قلتلك ان انا عملت انسان آلي وله حاجة

ههههههههههههه

دي حتة كلمه محدش فاهمها

دايما بيسعدني تعليقك

ودمت بكل الود
WhItE HeArT said…
بنت مصريه

هتعيطي ليه بس كده ده انا كنت بضحك وانا بكتبه

بجد مرسي قوي لدواعتك للحج تتح بس انا اسمي محمد لسه مغيرتوش والله

تحياتي
WhItE HeArT said…
ورود واشواك


كلام مين اللي جميل حضرتك هوه انا كلامي بأه ليه وجود جنب الكلام الجميل اللي حضرتك كاتباه بجد كلامك هوه اللي انا هعلق عليه ان هوه تحفه فوق الوصف بس انتي كإنك بتردي عليا

انتي كده طلعتي الراجل هوه اللي فيه العيب بس الجميل ان الاسلوب هوه اللي رائع

تحياتي
بجد كلماتك حلووووووووووووووة اوووووووووووى و أسلوبك احله و إحساسك عالى اوى ...

تسلم ايدك ...
على فكرة انا بعشق اسلوب المساجلات
يعنى قبل كدة كنت فى منتدى
و دخلت رديت على واحد بنفس الاسلوب و طلعته هو اللى غلطان
و دخل واحد تانى رد عليا
لحد ما فى الاخر عملت موضوع جديد خالص بردودنا احنا الاتنين
سميته ادم و حواء
و الموضوع كان حيوصل للدم ههههههه
خلى بالك بقى


بجد ميرسى اوى على كلامك الجميل ده
اتمنى اكون استحقه

******

انا لقيتك كنت متدبس فى تاج قبل البوست ده على طول
صعبت عليا
بس انا خلاص دبستك فى تاج تانى
ياريت تشرف مدونتى و تاخد التاج بتاع الانت :)
WhItE HeArT said…
أميرة الاحزان


اجري يااميرة اهربي وله انزلي تحت المدونه وله اعملي اي حاجة لحسن التانية تيجي وتحطني في استجواب مين دي وليه داخله بااسمي وتبأه شغلانه

هههههههههههههههههههههه

لا بجد تعليقك اسعدني بطريقه غير طبيعيه لإنه فكرني بزميلتي التايهة اللي بدور عليها ادعيلي اعرف فين اراضيها

والسبب التاني جمال التعليق بجد وشياكته

دمت بكل خير واوعي تضايقي انا بهزر والله


تحياتي
WhItE HeArT said…
ورود واشواك

اه جميل النظام ده بس بلاش سيرة الدم لإني مبحبوش لو انتي عايزة الاسلوب ده اوك انا موافق بس ميكنش للدم

بس تصدقي فكره احنا ممكن نعمل حاجة زي دي بس بلاش روح المعانده يشتغل والتحدي ونطلع بنتيجة 10\ صفر للأهلي طبعا ان شاء الله هيفوز النهارده على الزمالك


وبعدين تلاقيني لسه متدبس وبشم لسه هوا تقومي تدبسيني كمان


تحياتي
تاجين فى تاج انا عارف انك هتجاوب واحد بس روح استلم ياريس
WhItE HeArT said…
حاضر يامدحت انا رايح جري كفايا انهم منك

بس لو مكنتش تحلف

هههههههههههه
safa7_karmooz said…
على فكرة جامده جدا

واعتقد ردى عليها هيبقى قليل على الحاجات الحلوة اوى اوى اللى انت كتبتها

سواء فى الالفاظ او حتى الاحساس

صحيح يعنى ايه قهر السكات..ههههههههههههههههههه
دى اول مرة آجى عندك

وبصراحة

اللى شدنى انى ازورك

رايك على آخر موضوع عند rara

لقيت ان فيه تطابق فى وجهات النظر بينا فى موضوع الحب دا

ولما جيت عندك

عجبنى جدا الكلام اللى تحت اسم المدونة

ولما قريت الموضوع عجبنى جدا تعبير (قهرالسكات)

دا لوحده حكاية تانية خالص

لو فكرت فيه شوية ممكن تكتب عنه موضوع كامل

ممكن تتكلم تحت العنوان ده عن السياسة مثلا - عن الحب زى انت ما عملت - لانه تعبير جامد جدا

.........................

تقبل مرورى

ارق تحياتى
Desert cat said…
من قالك لك حقا انى اريد النسيان
من قالك بعد سماع كلماتى اصمت لتصنع من القهر عنوان
اعترف بانى تمردت عليك كثيرا ورددتها ملايين المرات
اكرهك لانى احبك وبجنون
اهرب من ضعفى فى اسرك لى فانا اتلذذ بقيودك واليك اعود ولكنى ابدا لم ولن اقوى على النسيان
Desert cat said…
نسيت اسالك
يعنى ايه قهر السكات
ههههههههههههه
ههههههههههههه
RaRa said…
بوست جميل فعلا وكلماتك
روعة واحساسك جميل

وربنا يوفقك
ويكرمك بالنجاح والتفوق
ويهدى اعصابك
موهبة رائعة

الرجاء عدم التفريط فيها

وحسن استغلالها الاستغلال الامثل
PrInCeSS BeRy said…
واااااااااااااااااااو احلى عنوان واحلى بوست بجد تحفة وكلها احساس حلوة اوى بجد واحساسها عالى وكلماتها حلوة اوى عجبنى اوى الجزء دة بصراحة كلها عحبانىى بس دة اكتر

وبتطلبي ان انسى زمان

واقتل حب كان كيان؟؟

في ليل جريح

بات مريح

اصبح طريح!!؟؟
WhItE HeArT said…
سفاح كارموز

اهلا بيك وبجد مرسي اوي على التعليق الجميل اوي ده

والزيارة دي تتكرر بالعافيه

مليش دعوه


تحياتي
WhItE HeArT said…
fire bired

ههههههههههههه

متاخدي المدونه كلها احسن واخلع انا بأه


ههههههههههههههه


لا بجد نورتيني جدا جدا

واتمنى الزيارة تتكرر ومتشكر جدا على التعليق الجميل ده وحاضر هحاول اكتب في الموضوع ده

تحياتي
WhItE HeArT said…
قطة الصحراء

حلو اوي التحليل ده

بس ده ضعف في الشخصية لو كده بأه

بحييكي على التعليق الجميل ده وبالنسبه لقهر السكات

فجاري البحث عن المعنى

ههههههههه

تحياتي
WhItE HeArT said…
رارا


ألف تحيه ليكي على التعليق الجميل ده

ودايما بيسعدني تواجدك

تحياتي
WhItE HeArT said…
الجمعاوي الاصيل


والله الحمد لله يمكن تكون موهبه الحمد لله بس على قد ما الموهبه انا حاسسها على قد احساسي ان انا هاوي وهفضل طول عمري هاوي بس بحاول انمي الموهبه ارقيها شوية

بجد اسعدني ردك جدا

ويارب الزيارة تتكرر

تحياتي
WhItE HeArT said…
برنسيس بيري


مبسوط جدا انه عجبك الموضوع

ومندهش الى الجزأ اللي عجبك لإني توقعت ان هيكون فيه كلام وان في ناس مش هتفهموا اوي زي ماانا عايز

تحياتي لحضرتك
مدونة جديدةفكرة جديدة

ادينى رايك يامعلمى

http://romantic-messages.blogspot.com/
WhItE HeArT said…
انا رايح اهو يامدحت

يارب تطلع حاجة تبسطني

هههههههههههههههه
Empress appy said…
طيب لما اشوف قهر السكات والحركات دى اخرتها ايه معاك
كل شويه طفح مشاعير وتغرقنا
ايه الكلمات الجميله دى

انا كنت بتعذب من مدحت و كلماته

هيبقى انت و هو

حرام

انا بغبط عليكم

بغبط مش بحسد خد بالك
ههههههههههههههه

اما بقى عن الخناق

فاطلما انت من طرف ابى يبقى ائمر
اى حد من طرف اى حد جدع يعمل اللى هو عاوزه

اتمنى نبقى اصحاب بس من غير خناق و يبعد ابى عنا يارب
هههههههههههههه

ده اميلى لو تحب تضفنى اتمنى
maro_tatu@yahoo
WhItE HeArT said…
ههههههههههههه

ايه يآبي واحده واحده علينا ربنا يكرمك

ده انتي ناويالي شكلك كده

ههههههههههههههههههه
WhItE HeArT said…
مارو


هههههه

اغبط ياعم زي ماانته عايز مادام بتقول كلمة انا مش فاهمها يبأه اتكل على الله انا مالي

ههههههههههههههههه


وانا ضيفتك اهو بس اقبل انته وان شاء الله هنبعدها عنا فعلا

هههههههههه

تحياتي

Popular posts from this blog

تساؤلات

ساعد نفسك